Costume -underwear
Kampangen der skulle ændre verden !
Vi skulle have de 15-25 årige til at lægge mærke til brandet . Beslutningen blev at provokere og benytte reklamen til andet end ” bare ” reklame – noget vedvarende og ægte .
“Desire for a better word” conseptet udvilkede jeg med med henblik på provokere og derigennem skabe opmærksomhed – for hvad har krig ,forurening ,global opvarmning og ned slagtning af regnskove med undertøj at gøre ?
Intet
Ud over at skabe opmærksomhed ,furore og forarvelse – og så lige skrabe penge sammen til verdens lidsjæle . NGOérne . Femilet og Costume skulle donere kolde kontanter via et website ,hvor forbrugerene skulle beslutte hvem af Ngoérne skulle modtage pengene . Hver stykke undertøj skulle bære et bidrag , et estimat på ca 1,5 til 2 mill kr .
Ide´n er at den ballade der ville være skabt i medier kunne udnyttes i klasselokalerne , hvor diskusionen ville gå på om nu reklame kunne bruges til den slags formål . Om det var moralsk & etisk . Og hvad med kloden ?
Desværre for projektet , NGOérne og verden endte det ikke som ønsket . En visionær direktør skiftede job og de tilbageværende medarbejdere manglede overskuddet og tiden til følge projektet til dørs .
Resultatet blev at billederne blev sendt på gaden uden nogen forklarning af nogen art …
Efter endt brug skulle faklen gives vidre til et andet Brand ,som skulle komme med deres bud at give reklame et nyt og mere vedvarende brug .